Hopp til innhold
  1. Forside
  2. Styrearbeid
  3. OBOS Nett
  4. Info
  5. Borettslaget Carl Konows Gate 16-18

Borettslaget Carl Konows Gate 16-18

Vi i OBOS Nett ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere informasjon om internett og TV-tjenester, samt installasjonsprosess. Ta kontakt om det er noen spørsmål!

Hva skjer fremover?

Nå kan du bestille TV-pakker

TV blir nå valgfritt, og de som ønsker å fortsette med TV-abonnement etter overgangen til OBOS Nett 01.12.2025 bør bestille TV-abonnement i forkant. Se mer informasjon under.

Installasjonsplan

En ny og oppdatert kundeinstallasjonplan vises her digitalt, og i oppganger hos dere. Installasjonsplanen er nå klar og vil snart henges opp.

Lappen kan leses her

Viktig informasjon:

Våre montører utfører installasjon av modem og ruter hjemme hos deg. For å sikre en effektiv prosess, er det viktig at du eller en myndig stedfortreder er til stede på avtalt tidspunkt for installasjon.

Dersom du ikke kan være hjemme, kan du overlevere nøkkel til familie eller venner slik at de kan slippe montøren inn.

I tillegg til det opprinnelige installasjonstidspunktet vil du ha mulighet til å få installert utstyr på oppsatte restdager, dersom du har avtalt dette med entreprenør minst en uke i forveien.

Hvis installasjon ikke kan gjennomføres på det opprinnelige tidspunktet eller under restdagene, vil etterfølgende installasjon bli fakturert direkte til deg som kunde.

Kontakt Seram IKT om du ikke kan finne en stedsfortreder, så skal de gjøre sitt beste for å hjelpe deg.

Kontaktinformasjon entreprenør:

Seram IKT

Telefon: 55 24 69 00 (kl. 08 til 16)

Epost: postmaster@seram.no

Et vennepar ser på noe på på en laptop sammen.

Hva er inkludert i den nye avtalen?

Internett:

Alle leiligheter vil få en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet.

Trådløs ruter:

Dere vil få utdelt en ny trådløs ruter, som installatøren kobler opp for dere.

Om du ønsker bruksanvisning til din nye ruter kan den leses her.

De som opplever utfordringer med nettverksdekning kan bestille en mesh-boks til 49 i måneden. Etablerings pris er 149,-. Du må ta kontakt med oss på 21016150 for bestilling av mesh-boks.

Har du egen trådløs ruter/mesh-system kan du selvsagt velge å bruke dette.

TV-abonnement

TV blir nå valgfritt for hver husstand, og valgt TV-pakke og dekoder dekkes av den enkelte beboer direkte.

Beboere som ønsker å bestille våre TV-abonnementer til rabattert pris og ønsker hjelp med oppkobling av TV-dekoder, må bestille utstyret før montørene kommer

Vennligst merk: Utstyret sendes samme dag som aktiveringsdatoen du legger inn. For å sikre at du har utstyret på plass før installasjonen, må bestillingen legges inn minst en uke før installasjonstidspunktet. Vi anbefaler at du setter aktiveringsdato 7 virkedager før installasjonen. Husk at aktiveringsdato er lik startdato for fakturering av abonnementet.

Dekoder må hentes på nærmeste postkontor, og ligge klart i din leilighet når montør kommer for installasjon.

Oppkobling av nytt TV-utstyr er relativt enkelt, men kontakt gjerne vår kundeservice hvis du trenger hjelp på tlf: 21 01 61 50

Her kan du lese mer om TV-pakkene fra de forskjellige leverandørene

TV pakker bestiller du via minside

Dette gjør våre montører

Våre montører sørger for at TV-dekoderen er korrekt koblet til strøm, TV og internett. Merk at montørene kun gjennomfører denne grunnleggende tilkoblingen:

- Kobler dekoderen til strøm.
- Kobler dekoderen til TV med HDMI-kabel.
- Kobler dekoderen til internett (kablet).

Dersom du har behov for ytterligere veiledning, for eksempel med oppsett av kanaler, bruk av fjernkontroll eller lignende, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med kundesenteret til OBOS Nett. Vi er her for å hjelpe deg videre!

OBOS Nett sitt kontaktinfo til kundesenter:
Telefon: 21 01 61 50 (man-fre 08-20, lør 10-14)

Epost: obosnett@obos.no

Mor og barn ligger i senga og ser på noe på mobilen til moren sammen.

Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?

Som eier av en husstand er du ansvarlig for at leietaker får nødvendig informasjon. Registrer gjerne leietaker i våre systemer gjennom å kontakte vår kundeservice.

Kundesenter

Fibermodem

Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fibermodemet settes der TV-uttaket er i dag, om du ønsker annen plassering kan dette avtales ved installasjon.

Foto av modemet FiberTwist.

Heimgard HX40

Kraftig 4x4 Wifi6 ruter som leverer gode og stabile signaler. Ruteren har 4 porter for tilkobling av kablede enheter. Du kan administrere nettverks navn, passord, oppsett av mesh og mer med "Heimgard Connect" appen. Du finner den på App Store/Google Play. Det er også mulig å leie Heimgard Omni Smart Mesh for 49 kr per måned. Prisen gjelder per forsterker.

Heimgard ruter

Ekstra nettverksuttak

Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte hos vårt kundesenter på telefon 21 01 61 50. Det avtales så nytt tidspunkt for ekstra installasjonen.

Nettverkskabel

Vanlige spørsmål og svar

Installasjonsplan kommer i god tid. Det vil og sendes ut en SMS med informasjon når installasjonsplanen er klar.

Det må være noen hjemme under installasjonen.

Det settes som standard av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon.

Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før.

Nærmere informasjon om installasjon og overgang til nytt nett kommer.

For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse.


Mer informasjon og hjelp med trådløst nett

Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!

Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.

Om du trenger hjelp kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene og deres pakker.

Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.

Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.

Borettslaget Carl Konows Gate 16-18 | OBOS