1. divisjon blir OBOS-ligaen

OBOS blir ny hovedsponsor for 1. divisjon menn fra sesongen 2015. Nå skal lag som Brann og Fredrikstad spille i OBOS-ligaen.

Martin Mæland - konsernsjef i OBOS, Kjetil Siem - generalsekretær i Norges Fotballforbund, Leif Øverland - adm. dir. i Norsk Toppfotball, samt Christian Berg og Simen Rafn fra Fredrikstad Fotballklubb.
Martin Mæland - konsernsjef i OBOS, Kjetil Siem - generalsekretær i Norges Fotballforbund, Leif Øverland - adm. dir. i Norsk Toppfotball, samt Christian Berg og Simen Rafn fra Fredrikstad Fotballklubb.

OBOS har inngått en samarbeidsavtale med Norges Fotballforbund og Norsk Toppfotball. Avtalen gjelder for seks år og innebærer en satsning på både topp- og breddefotball. Det er den aller største enkeltsamarbeidsavtalen av dette slaget OBOS har inngått og er på 12,8 millioner kroner årlig. 

– OBOS er meget godt fornøyd med denne avtalen. OBOS har blitt en landsdekkende virksomhet, og denne avtalen vil gi oss økt synlighet og økt kjennskap til OBOS over hele landet, sier konsernsjef Martin Mæland i OBOS.

Omfattende avtale

– Dette er den største og mest omfattende avtalen for 1. divisjon menn. Som leder av NTF er jeg stolt over at vi har fått en solid partner som OBOS med på laget. Langsiktighet og soliditet vil bidra til at norsk fotball utvikler seg enda et steg, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland.

Samarbeidsavtalen vil også bety en økt satsing på talentutvikling og breddedelen av norsk fotball. Det vil bli arrangert OBOS Cup for barn og unge i åtte fotballkretser, samt mulighet for unge spillere mellom 17-20 år fra hele landet å bli invitert til fotballfaglig seminar på Ullevaal Stadion i forbindelse med landskamper.

– Norsk fotball er i medvind, med nye og unge profiler som lover godt for fremtiden. 1. divisjon representerer på mange måter bredde- og talentutviklingsdelen av norsk toppfotball. OBOS-ligaen skal være en attraktiv arena hvor fremtidige fotballstjerner kan få utvikle seg og vise seg frem, sier Mæland.

Bidrar til gode oppvekstmiljøer

– Denne avtalen passer også godt inn med OBOS’ sponsorstrategi om å bidra til gode oppvekstmiljøer. De 16 OBOS-ligaklubbene engasjerer og aktiviserer tusenvis av barn og unge, foreldre og foresatte og frivillige i sitt nærmiljø. Avtalen vil bidra ytterligere til lokale fotballaktiviteter og styrke det gode sosiale miljøet rundt fotballen, sier Mæland.

– Vi er veldig godt fornøyd med å få inn OBOS som en langsiktig samarbeidspartner for 1. divisjon menn, men også for aktivitetsskapende tiltak i barne- og ungdomssegmentet. OBOS er en tung samfunnsaktør, og vi har mange felles medlemmer. Jeg er sikker på at vi sammen skal få til et samarbeid til beste både for OBOS og utviklingen av norsk fotball i topp og bredde, sier generalsekretær Kjetil Siem i NFF.

Se intervjuer med konsernsjef Martin Mælan, generalsekretær Kjetil Siem i NFF og  administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland.  

 

(Foto:nyebilder.no)

14.01.2015