Betal felleskostnader med eFaktura

Velger du eFaktura for faktura på felleskostnader fra OBOS, slipper du å taste inn KID- og kontonumre.

Mann som skriver på pc-tastatur


Med eFaktura får du fakturaene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer og det hele. Det eneste du trenger å gjøre er å godkjenne betalingen i nettbanken, slik at beløpet trekkes fra din konto.

I nettbanken vil du til enhver tid ha full oversikt over både betalte og ubetalte faktura. Bruker du flere nettbanker vil eFakturaene være tilgjengelige i alle nettbankene, og du velger selv hvilken nettbank du betaler fakturaen i.

Ønsker du å få eFaktura fra OBOS?

Avtale om eFaktura kan du selv opprette i din nettbank. Når du betaler neste faktura for felleskostnader fra OBOS i nettbanken, vil du bli spurt om du ønsker å opprette en eFaktura-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen, og neste faktura vil da sendes elektronisk rett i din nettbank i stedet for i posten. Du kan i tillegg velge å bli varslet på e-post hver gang du mottar en ny faktura i nettbanken. 

Du kan også søke opp OBOS som tilbyder av eFaktura i nettbanken din. Bruk ditt kundenummer som eFakturareferanse. Dette finner du på fakturaene fra OBOS. 

Avtalegiro

Dersom du ønsker at beløpet skal trekkes fra konto automatisk ved forfall, kan du selvsagt fremdeles velge avtalegiro. Slik gjør du:

  • Ved betaling via nettbank vil du få spørsmål om du ønsker å opprette avtalegiro. Velg ja/nei. 
  • Du kan også kontakte banken din og be om avtalegiro. Banken trenger informasjon om KID-nummer og vår konto. 
  • Oppgi KID-nummeret som står på en av giroene, og ta høyde for eventuelle endringer av felleskostnadene når du angir maksimumsbeløp.