Gullpin til OBOS-bladet

OBOS-bladet vant Gullpinn 2013 for beste redaksjonelle presentasjon. 44 innsendte bidrag ble vurdert og det var baderomsutgaven av OBOS-bladet som gikk helt til topps.

karusellbilde: altombadet

  
Juryen skriver:
«Vinneren av Gullpin 2013 for beste redaksjonelle presentasjon greier på en usedvanlig elegant og kreativ måte å gi leseren oversiktlig, nyttig og innholdsmettet kjernekunnskap om et spesifikt tema. Det er godt samsvar mellom tekst og foto gjennom hele artikkelen. Illustrasjonene som følger saken fra begynnelse til slutt, er både morsomme, iøynefallende og relevante.

Artikkelen omhandler alle sider ved det å vedlikeholde bad, og ikke minst hvordan man skal vurdere badets tilstand hvis man er på kjøpejakt. Artikkelen er et eksempel til etterfølgelse, og mange forbrukerjournalister kan med fordel klistre den opp over arbeidsplassen sin!»

Hva er Gullpin? Gullpin er bransjeforeningen PINs årlige kåring av de beste magasinene eller redaksjonelle produktene. Målsettingen med konkurransen er å styrke magasiner og redaksjonell kommunikasjons som strategisk verktøy i kommunikasjonsarbeidet.

Hva er PIN? PIN står for ”publiseringsbyråene i Norge” og er en bransjeorganisasjon for byråer som jobber med publisering. De største byråene er Redink, Teft, Itera Gazette, Cox og Dinamo.

Det er Teft Design som designer OBOS-bladet. Dette byrået jobber også med VG, Dagbladet, Bonnier, Vinmonopolet, Politidirektoratet, Redd Barna, Norsk Luftambulanse og Kongsberg Gruppen.

15.03.2013