Jubler for netthjelp

Sandbakken borettslag vant årets nettpris. – Nå blir det enda bedre kommunikasjon mellom styret og beboerne, sier prisvinnerne.

Vinnere av OBOS´Nettpris 2013. Sandbakken borettslag, Oslo.


OBOS Nettpris 2013 gikk til Sandbakken borettslag i Oslo. Prisen består av bistand til ”en ny start på nett” og det kommer godt med skal vi tro prisvinnerne.

– Under generalforsamlingen i fjor etterlyste beboerne i Sandbakken en egen nettside for borettslaget. Dette overrasket oss, fordi det allerede eksisterte en slik side, forteller styreleder Marit Engeloug i Sandbakken borettslag.

Styret innså at nettsiden vår ikke fungerte etter intensjonene. Den manglet både innhold, markedsføring og noen til å holde den oppdatert. – Det var på tide å ta grep, sier Engeloug.

Seiersjubelen runger

Et ønske om flere besøk på nettsiden, og hjelp til å etablere tettere og bedre kommunikasjon med mellom styret og beboerne, var en av grunnene til at de meldte seg på i kampen om Nettprisen og jubelen stod naturlig nok i taket da de fikk høre om seieren.

– Vi trenger virkelig drahjelp til dette arbeidet. Å vinne Nettprisen gjør oss stolte og glade! Dette er virkelig en motivasjon til å fortsette arbeidet, uttaler Engeloug.

Juryen la særlig vekt på Sandbakkens høye ambisjonsnivå når det gjaldt å skape nytteverdi for hver enkelt beboer. 

Vil sende flere på kurs

– Heldigvis brenner et av styremedlemmene, Trond Haugen, litt ekstra for IT og nettkommunikasjon. Han har stått på det siste året og gjort mange forbedringer. Men fremdeles er det få brukere av nettsiden. Vi har ennå en vei å gå, forteller Engeloug.

For å sikre kontinuitet i arbeidet har borettslaget planer om å sende flere personer på kursene de har vunnet. Målet er at mer kommunikasjon skal foregå elektronisk, og dermed erstatte noe av telefonkontakten og timene med ”åpent styrerom” der beboerne kan stikke innom for en prat med styret.

18.04.2013