OBOS-bladet øker igjen

OBOS-bladet er Norges femte mest leste magasin, og med 564 000 lesere har OBOS-bladet passert VG Helg. Økningen er større enn antall nye medlemmer skulle tilsi.

De offisielle lesertallene for første halvår er klare. OBOS-bladet øker mens de fleste andre mister lesere.
De offisielle lesertallene for første halvår er klare. OBOS-bladet øker mens de fleste andre mister lesere.

OBOS-bladet er ett av omtrent 80 blader/magasiner som blir tatt med i TNS Gallup-målingen for Mediebedriftenes Landsforening. OBOS-bladet har nå offisielt 564 000 lesere av hver utgave. Størst er gratisbladet Coop Medlem, som ligger i Coop-butikkene. Det består for det meste av reklame, i tillegg til oppskrifter og noen få artikler. Deretter følger Vi i Villa, A-magasinet, Motor, OBOS-bladet og VG Helg.

– Antallet lesere øker mer enn medlemsveksten skulle tilsi. Det er svært gledelig og tyder på at vi lager et blad som mange setter pris på, sier redaktør Cathrine Wolf Lund.

OBOS-bladet økte mest

12 000 personer er spurt i medieundersøkelsen, og lesertallene gjelder for 1. halvår 2016. For OBOS-bladet økte antall lesere med 91 000 sammenliknet med 1. halvår i fjor. Det betyr en økning på 19 prosent, mens antallet medlemmer økte med ca. seks prosent i samme periode. Hele 67 av bladene i undersøkelsen mister lesere, mens 13 øker – og OBOS-bladet øker suverent mest.

OBOS-bladet skal gi leserne tips og inspirasjon kombinert med omtale av boligprosjekter og andre medlemsfordeler.

Les OBOS-bladet på nett