Stadig flere liker OBOS

Synovates årlige profilundersøkelse viser at kjennskapen til OBOS øker og at OBOS har styrket sitt omdømme sammenlignet med i fjor, spesielt utenfor Oslo.

OBOS hovedkontor
logo
OBOS-logo 
vår
blomster

Hammersborg torg 1

– Dette er gledelige nyheter, og spesielt gledelig er det at OBOS omdømmemessig har en markant fremgang nasjonalt. Disse resultatene forplikter, så OBOS må jobbe knallhardt hver dag for å opprettholde sitt gode omdømme, sier kommunikasjonsdirektør Åge Pettersen i OBOS.

Synlige utenfor Oslo

Gjennom flere år har undersøkelsen vist at folk i Oslo har hatt et svært godt inntrykk av OBOS.

Kjennskapen til OBOS i hele landet derimot, har vært liten. Årets undersøkelse viser imidlertid klart at OBOS styrker sitt omdømme betydelig i resten av landet. Hele 44 prosent av alle spurte sier at OBOS gir et godt inntrykk totalt sett. Dermed hopper OBOS opp fra 82. plass i fjor til 58. plass i år.

– OBOS har de senere årene også eksponert seg på boligmarkedet andre steder enn i Oslo, og vi vil tro at dette også bidrar til en reell bedring av omdømmet i befolkningen totalt sett, skriver Synovate i sine kommentarer til undersøkelsen.

God på samfunnsansvar

Det er møbelkjeden IKEA som topper listen over bedrifter som gjør best inntrykk på befolkningen i hele landet, men OBOS har sterke merkenavn som NorgesGruppen, Aker Solutions, Norske Skog og Skanska Norge bak seg. Sortert på bransje, i OBOS’ tilfelle vil det si bygg og anlegg, troner imidlertid OBOS øverst på lista.

Når Oslos befolkning er spurt om hvilken bedrift som gir det beste inntrykket totalt sett, er OBOS kun slått av Aftenposten, IKEA, NRK, TV2 og Norwegian.

12.09.2011