OBOS bidrar – dette er våre tiltak

Informasjon til medlemmer og kunder

Norge og verden er nå inne i krevende tider. OBOS skal bidra i den nasjonale dugnaden og vi gjør det vi kan for å være i normal drift. Vi har derfor satt inn en rekke tiltak for å beskytte våre medlemmer, samarbeidspartnere, kunder og ansatte fra smitte.

Dette er våre tiltak
Lukk
Hopp til innholdet

Informasjon til medlemmer og kunder av OBOS

Norge og verden er nå inne i krevende tider. OBOS skal bidra i den nasjonale dugnaden og vi gjør det vi kan for å være i normal drift. Vi har satt inn en rekke tiltak for å beskytte våre medlemmer, samarbeidspartnere, kunder og ansatte fra smitte.

Nyboligsalg

Framover vil vi ikke avholde fellesvisninger av våre boligprosjekter, men det er mulig å avtale privatvisning. Enten du ønsker mer informasjon eller ønsker å avtale visning, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med våre prosjektselgere – kontaktinformasjonen finner du på de ulike prosjektsidene på obos.no.

Kjøpere av boliger som har nært forestående overtakelser og ferdigbefaringer vil få egne brev med informasjon om hvordan dette vil bli gjennomført på en god måte.

Bruktboligsalg

Er du kjøper eller selger av bruktbolig gjennom OBOS-eiendomsmeglere? I forbindelse med koronaepidemien har det kommet nye retningslinjer fra Eiendom Norge som du som skal selge boligen din gjennom megler, eller du som skal på visning, bør sette deg inn i.

Les de nye retningslinjene for meglerbransjen

Forvaltningskunder

Styrene i borettslag og sameier er nå inne i sin mest hektiske periode i året med mange regnskapsmøter, generalforsamlinger og årsmøter. På styrerommet.no, i nyhetsbrev og i andre kanaler er det orientert om hvordan OBOS kommer til å håndtere dette i den krisen vi nå står i.

Blant annet oppfordrer vi våre kunder til å gjennomføre årets ordinære årsmøte digitalt ved hjelp av årsmøtemodulen i Styrerommet.

OBOS-banken

OBOS-banken har full drift tross uro i finansmarkedene. Vi vil i denne situasjonen særlig prioritere låntakere som skal kjøpe ny bolig eller bruktbolig, samt eksisterende kunder som ønsker refinansiering. Dette inkluderer de av våre boligselskapskunder som trenger å gjennomføre nødvendige rehabiliteringsprosjekter.

Dersom du kommer i økonomiske problemer som følge av arbeidsledighet/permittering med mer, så ta kontakt med banken for å diskutere hvordan dere sammen kan finne gode løsninger for gjeldsbetjening. 

Les mer om OBOS-bankens tiltak

OBOS holder åpent

Våre resepsjoner er åpne, men vi henstiller til våre medlemmer, kunder og samarbeidspartnere som har behov for å snakke med oss ved personlig besøk, ikke å gjøre dette uten å ha en avtale på forhånd.

Personer som er omfattet av myndighetenes karantenebestemmelser vil ikke kunne avtale personlig oppmøte, men vi vil så langt som mulig forsøke å gi deg den nødvendige hjelp via telefon, videomøte eller lignende.

Vi må holde Norge i gang

OBOS er opptatt av å opprettholde mest mulig av vår aktivitet. Tusenvis av mennesker og hundrevis av andre bedrifter er avhengig av at våre byggeprosjekter ikke stopper opp, at regninger og felleskostnader blir betalt i tide, nødvendig vedlikehold blir gjennomført og at lånesøknader innvilges med mer.

Våre ansatte er alle på jobb for å bidra til dette selv om mange nå pga. myndighetenes anbefalinger har hjemmekontor eller har måttet organisere sin arbeidshverdag på en annen måte.

Som kunde, medlem og samarbeidspartner skal du fortsatt kunne stole på at vi gjør vårt beste for å holde hjulene i gang og yter god kundeservice.

Hvis du ønsker å hjelpe noen i ditt nabolaget, eller kanskje du trenger hjelp til noe så kan du bruke appen vår Nabohjelp. Les mer om det her.