Kom i gang med Nabohjelp
Nabohjelp er en tjeneste som raskt løser dine hverdagsproblemer ved hjelp av naboen. I appen kan du spørre naboen om hjelp, tilby naboen hjelp, gi bort/selge noe eller sende ut en nabomelding til ditt nabolag.
Slik kommer du i gang
1. Last ned Nabohjelp fra App Store eller Google Play.
2. Opprett en bruker ved å taste inn ditt telefonnummer og sikkerhetskode sendt på SMS, eller ved å bruke BankID.
3. Nå kan du utforske mulighetene i Nabohjelp!
- Hjem: Her får du en oversikt over de forskjellige områdene i Nabohjelp. Naboposter viser deg alle nabopostene innenfor ditt nabolag.
- Statistikk: Viser morsom statistikk, som hvor mange nabohjelpere det er i ditt nabolag og hvilke saker som er løst.
- Legg ut: Trykk her for å legge ut en nabopost.
- Samtaler: Viser alle samtaler du har med andre nabohjelpere.
- Profil: Her kan du oppdatere din profil, justere størrelsen på ditt nabolag og styre dine varslinger.
4. Still inn ønsket nabolagsstørrelse på din «profil». Du kan justere nabolaget ditt fra 200 meter og opp til 10 kilometer. Har du mange aktive nabohjelpere i nabolaget, kan det være greit å justere radiusen ned. Eller i motsatte tilfelle, justere litt opp. Bor du i et OBOS-forvaltet borettslag kan du justere nabolaget til å gjelde kun borettslaget ditt.
5. Vi anbefaler at du har på push-varslinger for kategoriene som er relevante for deg. Da kan du følge med på hva som skjer i nabolaget ditt og bidra når du har mulighet. Du kan også velge å kun bli varslet når andre nabohjelpere sender deg meldinger.
6. Husk: Du kan skjule, rapportere eller velge bort ting du ikke ønsker å se i feeden. Du kan også skjule personer du ikke lenger ønsker å se poster fra. Hvis du ikke er interessert i enkelte type poster og kategorier, som for eksempel ting som selges eller verktøy og redskap, kan du enkelt velge det bort.