Mortensrudgrenda velforening
Vi i OBOS OpenNet ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere litt foreløpig informasjon om internett og TV-tjenester, samt installasjonsprosess. Ta kontakt om det er noen spørsmål!
Hva skjer fremover?
Oppdatert 05.10.2023
Installasjonsplanen er nå klar og kan leses her (PDF).
Dersom installasjonstidspunkt ikke passer, hør gjerne med en nabo, venner eller familie om de kan låse oss inn og være tilstede under installasjonen.
Stedfortreder må kunne besvare eventuelle spørsmål som skulle trenge avklaring underveis i installasjonen.
Hvis dette ikke er mulig må du ta kontakt med vår installatør Fibber AS snarest mulig og minst 2 virkedager før oppsatt tidspunkt, for å finne en
løsning.
- Kontakt Fibber AS:
- Telefon: 21 68 38 00 (Telefontid fra 08.00-16.00)
- E-post: ks@fibber.no
Les viktig informasjon rundt trådløst nett under.
Vi minner om at TV nå blir valgfritt, les mer om TV og bestilling under "Hva er inkludert?"
Om det er noen spørsmål ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 21 01 61 50
Hva er inkludert i den nye avtalen?
Internett:
Alle leiligheter vil få en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet.
Trådløs ruter:
Det blir delt ut en ny trådløs ruter. Den nye routeren kobles opp av installatøren.
- Om du ønsker bruksanvisning (PDF) til din nye ruter kan den leses her, og det ligger mer informasjon om enkel nedlastning m.m. her.
Har du egen trådløs ruter/mesh-system kan du selvsagt velge å bruke dette. Det vil og bli mulighet for å bestille ekstra trådløs ruter mot et tillegg på Min Side.
TV:
TV blir nå valgfritt for hver husstand, og valgt TV-pakke og dekoder dekkes av den enkelte beboer direkte.
For deg som bestiller TV-boks blir den sendt direkte til deg i posten. Om du har behov for hjelp og har mottatt TV-boks i forkant av installasjon kan installatør være behjelpelig med å koble opp TV-dekoder under installasjon.
Du kan og ta kontakt med vårt kundesenter for hjelp og støtte rundt TV.
TV
Les mer om de forskjellige TV-tilbudene.
Vanlige spørsmål og svar
Installasjonsplan kommer i god tid, og vil publiseres her.
Det vil og sendes ut en SMS med informasjon når installasjonsplanen er klar.
Det må være noen hjemme under installasjonen.
Det settes som standard av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon.
Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før.
Nærmere informasjon om installasjon og overgang til nytt nett kommer.
For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse.
Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!
Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.
Om du trenger hjelp kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene og deres pakker.
Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.
Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.