Vilkår for bruk

OBOS trenger ditt samtykke før du kan bruke OBOS-appen («appen»). Les gjennom vilkårene under og gi ditt samtykke ved å krysse av ved punktet «Jeg godtar vilkårene i OBOS-appen».

Lisens

Rettigheten til å installere og bruke appen er personlig og tilgang skal ikke gis videre til andre.

Bruker

  • Du skal oppgi fullstendige og korrekte personopplysninger. I de tilfeller personinformasjon (inkl. bostedsadresse) som blir hentet ut fra vårt medlemsregister ikke er korrekt, ber vi deg melde fra til oss eller oppdatere informasjonen din på Min side. Du skal ikke fremstå med et annet navn enn ditt eget i OBOS-appen.
  • Vi skal holde orden på, og lagre hvilke verktøy vi har brukt for å identifisere deg (om noen). 
    Alle pålogginger vil sjekkes opp mot vårt medlemsregister, og vil kunne bruke forskjellige verktøy, som varierer fra identifisering via telefon og fødselsdato til BankID.
  • Lagring av dine personopplysninger
    Vi lagrer kun ditt medlemsnummer, og ingen personinformasjon utover dette i databasen til appen.
  • Barn under 18 år kan ikke bruke OBOS-appen.
  • Ved mistanke om misbruk av appen har vi, etter eget skjønn, rett til å slette brukeren din uten noen form for kompensasjon. Eksempler på dette kan være at du lar andre bruke medlemskortet ditt eller benytte seg av dine medlemsfordeler.

Funksjoner på mobil enhet           

For å gjøre appen så enkel som mulig å bruke ber vi om tilgang til noen funksjoner på den mobile enheten. Disse inkluderer:

  • Push-varsler. Hvis aktivert, er push-utsendelse av varsler på telefonen en måte vi kan varsle deg om relevante medlemstilbud og viktig informasjon om medlemskapet ditt. Dette kan du når som helst endre i appen.
    Eksempler på varslinger kan være ekstra god rabatt på et medlemstilbud du har benyttet, vist interesse for eller markert som favoritt, eller varsling om forfalt medlemskontingent.
  • Geolokasjon. Hvis du har aktivert geolokasjon, bruker vi dette (kun) til å presentere medlemsfordeler og rabatter i nærheten av deg.
    For eksempel kan vi vise deg hvor langt det er til nærmeste tilbyder av en medlemsfordel.
  • Sletting av brukerkonto. Du kan selv slette din brukerkonto i appen. Dette vil ikke slette dine personopplysninger i vårt sentrale medlemsregister.
  • Analyse av bruk Vi analyserer bruk av appen for å gjøre den stadig bedre, og for å gi deg tilpassede varslinger basert på hvordan du bruker appen (hvis du har skrudd på varsler). For eksempel registreres valg du gjør og hvilket innhold i appen du ser på. Du kan skru av analyse av din bruk, i appen.

 

Kontakt OBOS

Dersom du har spørsmål knyttet til OBOS-appen, ønsker innsyn eller vil be om retting eller sletting kan du kontakte OBOS på app@obos.no eller telefon 22 86 59 90.