Spørsmål og svar
Ofte stilte spørsmål fra våre kunder
Tema
Bytte bank
Det er veldig enkelt å bli kunde og bytte bank til OBOS-banken. Vi har laget en guide som forklarer hvordan du gjør det steg for steg.
Hvem kan bli kunde i OBOS-banken?
OBOS-banken er en norsk digital bank som opererer i Norge. For å bli kunde hos oss må du ha et norsk fødselsnummer eller D-nummer. Du må også være registrert med norsk bostedsadresse i Folkeregisteret. Dette gjelder også for norske statsborgere.
Who can become a customer of OBOS-banken?
OBOS-banken is a Norwegian digital bank operating in Norway. To become a customer, you must be registered with a Norwegian national identity number, or a D number. In addition, you must be registered with a Norwegian residential address in the National Population Register (Folkeregisteret). This also applies to Norwegian citizens.
Please note that OBOS-banken provides all written information solely in Norwegian.
Become a customer without BankID
If you do not have BankID, please contact us by phone to start the application process.
Please note that it may take up to 6 weeks from the time you contact us until you gain access to your account. The fee for becoming a customer without BankID is NOK 1000.
If you are not a Norwegian citizen and do not have BankID, you must provide copies of the following documents:
- A valid passport.
- Confirmation of your Norwegian national identity number or D number.
- Documentation of income (such as an employment contract, tax card, student ID, or documentation from NAV).
- A bank reference letter in English from a bank you have used either in Norway or in your home country. The letter must include your name, ID number, address, how long you have been a customer, and a description of your relationship with the bank.
- A valid Norwegian residence permit (this requirement does not apply to EEA citizens).
Become a customer with BankID
If you already have BankID from another Norwegian bank, you can use it to become a customer and open an account online.
Requirements:
- You must be 18 years or older
- You must have a Norwegian residential address registered in the National Population Register (Folkeregisteret)
With BankID, you will get immediate access to our internet banking services.
Med noen få tastetrykk kan du flytte AvtaleGiroer til oss.
Gi beskjed til arbeidsgiver om at du har fått nytt kontonummer, så kommer lønnen inn på den nye kontoen din neste lønningsdag.
For å opprette konto og kort til barn må begge foresatte være registrert som kunde i OBOS-banken, sånn at begge kan disponere kontoen i sin nettbank.
Logg inn i nettbanken. I menyen finner du «Bestille barneprodukter» under «Barn under 18». Der kan du velge mellom fire alternativer:
- OBOS-medlem 0-6 år
- OBOS-medlem 7-12 år
- OBOS-medlem 13-17 år
- Barn som ikke er OBOS-medlem
Skriv inn barnets fødselsnummer og barnets navn. Velg produktene barnet skal ha tilgang til og svar på flervalgsspørsmålene fra banken.
For at ditt barn skal få de beste betingelsene i OBOS-banken, må det være medlem i OBOS. Heldigvis er det en enkel sak å melde inn egne barn i OBOS:
Meld inn barn i OBOS.
eFakturaer følger fødselsnummeret ditt, og dukker derfor opp i alle banker du har tilgang til. Det betyr at eFakturaene dine automatisk er tilgjengelig i OBOS-banken, uten at du trenger å gjøre noe.
Bytte bank
Det er veldig enkelt å bli kunde og bytte bank til OBOS-banken. Vi har laget en guide som forklarer hvordan du gjør det steg for steg.
Hvem kan bli kunde i OBOS-banken?
OBOS-banken er en norsk digital bank som opererer i Norge. For å bli kunde hos oss må du ha et norsk fødselsnummer eller D-nummer. Du må også være registrert med norsk bostedsadresse i Folkeregisteret. Dette gjelder også for norske statsborgere.
Who can become a customer of OBOS-banken?
OBOS-banken is a Norwegian digital bank operating in Norway. To become a customer, you must be registered with a Norwegian national identity number, or a D number. In addition, you must be registered with a Norwegian residential address in the National Population Register (Folkeregisteret). This also applies to Norwegian citizens.
Please note that OBOS-banken provides all written information solely in Norwegian.
Become a customer without BankID
If you do not have BankID, please contact us by phone to start the application process.
Please note that it may take up to 6 weeks from the time you contact us until you gain access to your account. The fee for becoming a customer without BankID is NOK 1000.
If you are not a Norwegian citizen and do not have BankID, you must provide copies of the following documents:
- A valid passport.
- Confirmation of your Norwegian national identity number or D number.
- Documentation of income (such as an employment contract, tax card, student ID, or documentation from NAV).
- A bank reference letter in English from a bank you have used either in Norway or in your home country. The letter must include your name, ID number, address, how long you have been a customer, and a description of your relationship with the bank.
- A valid Norwegian residence permit (this requirement does not apply to EEA citizens).
Become a customer with BankID
If you already have BankID from another Norwegian bank, you can use it to become a customer and open an account online.
Requirements:
- You must be 18 years or older
- You must have a Norwegian residential address registered in the National Population Register (Folkeregisteret)
With BankID, you will get immediate access to our internet banking services.
Med noen få tastetrykk kan du flytte AvtaleGiroer til oss.
Gi beskjed til arbeidsgiver om at du har fått nytt kontonummer, så kommer lønnen inn på den nye kontoen din neste lønningsdag.
For å opprette konto og kort til barn må begge foresatte være registrert som kunde i OBOS-banken, sånn at begge kan disponere kontoen i sin nettbank.
Logg inn i nettbanken. I menyen finner du «Bestille barneprodukter» under «Barn under 18». Der kan du velge mellom fire alternativer:
- OBOS-medlem 0-6 år
- OBOS-medlem 7-12 år
- OBOS-medlem 13-17 år
- Barn som ikke er OBOS-medlem
Skriv inn barnets fødselsnummer og barnets navn. Velg produktene barnet skal ha tilgang til og svar på flervalgsspørsmålene fra banken.
For at ditt barn skal få de beste betingelsene i OBOS-banken, må det være medlem i OBOS. Heldigvis er det en enkel sak å melde inn egne barn i OBOS:
Meld inn barn i OBOS.
eFakturaer følger fødselsnummeret ditt, og dukker derfor opp i alle banker du har tilgang til. Det betyr at eFakturaene dine automatisk er tilgjengelig i OBOS-banken, uten at du trenger å gjøre noe.