Hopp til innhold

Bytte bank

Det er veldig enkelt å bli kunde og bytte bank til OBOS-banken. Vi har laget en guide som forklarer hvordan du gjør det steg for steg.

Slik bytter du bank steg for steg.

OBOS-banken er en norsk digital bank som opererer i Norge. For å bli kunde i banken så må du være registrert med norsk bostedsadresse i Folkeregisteret. Dette gjelder også for norske statsborgere.

Registrer deg som kunde.

To become a customer, you need to have a Norwegian national identity number or D number and a non-Norwegian passport. You also need to be registered with a Norwegian home address in the Norwegian Folkeregister.

Please note that OBOS-banken is a fully Norwegian bank. That implies that all information you will receive from us is written solely in Norwegian.


Become a customer with BankID

If you already have BankID from another Norwegian bank you can use your BankID to become a customer and open an account. You must be over 18 years old, and have a Norwegian home address in Folkeregisteret. You will get access to our internet banking services right away.

Register with BankID

Become a customer without BankID

If you do not have BankID, you will need to contact us by phone to become a customer and to open an account.

If you do not have BankID and you are not a Norwegian citizen you will need a copy of the following documents:

  • Valid Passport
  • Confirmation of your Norwegian national identity number or D number
  • Documentation of income (work contract, tax card, student card, or documentation from NAV)
  • Bank Reference Letter written in English from a bank you have used in Norway or your home country. The letter must include your name, ID number, address, how long you have had an account and a description of your relationship with the bank.
  • Valid Norwegian residence permit. This requirement does not apply to EEA citizens.

It costs 1000 kroner to become a customer without BankID.

Note that it can take up to 6 weeks from the time you contact us until you get access to your account.

Med noen få tastetrykk kan du flytte AvtaleGiroer til oss.

Slik går du frem.

Gi beskjed til arbeidsgiver om at du har fått nytt kontonummer, så kommer lønnen inn på den nye kontoen din neste lønningsdag.

For å opprette konto og kort til barn må begge foresatte være registrert som kunde i OBOS-banken, sånn at begge kan disponere kontoen i sin nettbank.

Logg inn i nettbanken. I menyen finner du «Bestille barneprodukter» under «Barn under 18». Der kan du velge mellom fire alternativer:

  • OBOS-medlem 0-6 år
  • OBOS-medlem 7-12 år
  • OBOS-medlem 13-17 år
  • Barn som ikke er OBOS-medlem

Skriv inn barnets fødselsnummer og barnets navn. Velg produktene barnet skal ha tilgang til og svar på flervalgsspørsmålene fra banken.

For at ditt barn skal få de beste betingelsene i OBOS-banken, må det være medlem i OBOS. Heldigvis er det en enkel sak å melde inn egne barn i OBOS:

Meld inn barn i OBOS.

eFakturaer følger fødselsnummeret ditt, og dukker derfor opp i alle banker du har tilgang til. Det betyr at eFakturaene dine automatisk er tilgjengelig i OBOS-banken, uten at du trenger å gjøre noe.

Bytte bank | Kundeservice - OBOS-banken | OBOS