- Forside
- Bank
- Kundeservice
- Spørsmål og svar
- Mobilbank og mobilbetaling
Spørsmål og svar
Ofte stilte spørsmål fra våre kunder
Tema
Mobilbank og mobilbetaling
- iPhone: iOS 15.0 og nyere
- Android: Android 8.0 og nyere
- iPad: iPadOS 15.0 og nyere
- iPod touch: iOS 15.0 og nyere
- Apple Vision: visionOS 1.0 og nyere
Ny mobiltelefon
Hvis du får ny mobiltelefon må du laste ned og opprette mobilbanken på nytt.
Nytt SIM-kort
Har du kun fått nytt SIM-kort eller har fått nytt telefonnummer, men du fortsatt har samme mobiltelefon, kan du bruke mobilbanken som vanlig. Appen er tilknyttet mobiltelefonen din, og ikke SIM-kortet.
Ja, du kan legge til bankkortet ditt fra OBOS-banken til mobilbetaling med:
- Apple Pay
- Google Pay
- Garmin Pay
- Fitbit Pay
Da kan du la det fysiske bankkortet ditt ligge igjen hjemme og heller betale med telefonen eller smartklokka på kortterminalen.
Hvis telefonen din støtter biometri (fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning), kan du aktivere dette når du installerer mobilbank-appen.
Når du installerer appen, velger du en personlig kode for innlogging. Deretter får du mulighet til å aktivere innlogging med biometri.
På iPhone kan du også slå på biometri i appinnstillingene, etter at appen er installert. På enkelte andre telefonmodeller kan det være nødvendig å reinstallere appen for å aktivere biometri.
Mobilbank og mobilbetaling
- iPhone: iOS 15.0 og nyere
- Android: Android 8.0 og nyere
- iPad: iPadOS 15.0 og nyere
- iPod touch: iOS 15.0 og nyere
- Apple Vision: visionOS 1.0 og nyere
Ny mobiltelefon
Hvis du får ny mobiltelefon må du laste ned og opprette mobilbanken på nytt.
Nytt SIM-kort
Har du kun fått nytt SIM-kort eller har fått nytt telefonnummer, men du fortsatt har samme mobiltelefon, kan du bruke mobilbanken som vanlig. Appen er tilknyttet mobiltelefonen din, og ikke SIM-kortet.
Ja, du kan legge til bankkortet ditt fra OBOS-banken til mobilbetaling med:
- Apple Pay
- Google Pay
- Garmin Pay
- Fitbit Pay
Da kan du la det fysiske bankkortet ditt ligge igjen hjemme og heller betale med telefonen eller smartklokka på kortterminalen.
Hvis telefonen din støtter biometri (fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning), kan du aktivere dette når du installerer mobilbank-appen.
Når du installerer appen, velger du en personlig kode for innlogging. Deretter får du mulighet til å aktivere innlogging med biometri.
På iPhone kan du også slå på biometri i appinnstillingene, etter at appen er installert. På enkelte andre telefonmodeller kan det være nødvendig å reinstallere appen for å aktivere biometri.