- Forside
- Boligselskap
- OBOS Nett
- Info
- Einerlien Borettslag
Einerlien Borettslag
Vi i OBOS Nett ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere informasjon om internett og TV-tjenester, samt installasjonsprosess. Ta kontakt om det er noen spørsmål!
Hva skjer fremover?
Nå kan du bestille TV-pakker
TV blir nå valgfritt, og de som ønsker å fortsette med TV-abonnement etter overgangen til OBOS Nett 01.07.2025 bør bestille TV-abonnement i forkant. Se mer informasjon under.
Installasjonsplan
En ny og oppdatert kundeinstallasjonplan vises her digitalt, og i oppganger hos dere. Installasjonsplanen er nå klar og vil snart henges opp.
Det er viktig at alle beboere er tilstede under installasjon.
Om tidspunktet ikke passer, må du kontakte familie, venner, (personen må være myndig) om overlevering av nøkler slik at noen kan åpne for montør på installasjonsdato.
Om beboer ikke er tilgjengelig ved oppsatt tid, og ikke har avtalt ny tid med entreprenør, så kan det bli en betalt installasjon i etterkant.
Beboer vil da bli fakturert direkte.
Kontakt Seram IKT om du ikke kan finne en stedsfortreder, så skal de gjøre sitt beste for å hjelpe deg.
Kontaktinformasjon entreprenør:
Seram IKT
Telefon: 55 24 69 00 (kl. 08 til 16)
Epost: postmaster@seram.no
Hva er inkludert i den nye avtalen?
Internett:
Alle leiligheter vil få en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet.
Dere vil få utdelt en ny trådløs ruter, som installatøren kobler opp for dere.
Ønsker dere bruksanvisningen for den nye ruteren, kan den leses her (PDF). Mer informasjon om nedlasting og bruk finner dere (her).
Dersom dere har behov for flere Eero-rutere, kan OBOS Nett kontaktes på telefon. Kostnaden per ekstra Eero-ruter er 29 NOK per måned (pris kan endres over tid).
Har dere allerede en egen trådløs ruter eller et mesh-system, kan dere selvfølgelig bruke dette i stedet.
TV abonnement
TV blir nå valgfritt for hver husstand, og valgt TV-pakke og dekoder dekkes av den enkelte beboer direkte.
Vennligst merk: Husk å sette en spesifikk aktiveringsdato. Uten en valgt dato vil pakken bli aktivert umiddelbart ved henting.
Du bestemmer selv aktiveringsdato av abonnementet ditt. Husk at aktiveringsdato er lik start dato på fakturering av abonnementet ditt.
Dekoder må hentes på nærmeste postkontor, og ligge klart i din leilighet når montør kommer for installasjon.
Fakturadato vil starte ved aktiveringsdato for TV abonnement.
Oppkobling av nytt TV-utstyr er relativt enkelt, men kontakt gjerne vår kundeservice hvis du trenger hjelp på tlf: 21 01 61 50
Her kan du lese mer om TV-pakkene fra de forskjellige leverandørene
Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?
Som eier av en husstand er du ansvarlig for at leietaker får nødvendig informasjon. Registrer gjerne leietaker i våre systemer gjennom å kontakte vår kundeservice.
Fibermodem
Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fibermodemet settes der TV-uttaket er i dag, om du ønsker annen plassering kan dette avtales ved installasjon.
Eero 6
Eero 6 er et mesh-WiFi-system som bruker WiFi 6-teknologi for å tilby raskere og mer effektiv internettdekning i hjemmet. Det består av flere enheter som samarbeider for å eliminere "døde soner" og sikre jevn dekning.
Ekstra nettverksuttak
Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte hos vårt kundesenter på telefon 21 01 61 50. Det avtales så nytt tidspunkt for ekstra installasjonen.
Vanlige spørsmål og svar
Installasjonsplan kommer i god tid. Det vil og sendes ut en SMS med informasjon når installasjonsplanen er klar.
Det må være noen hjemme under installasjonen.
Det settes som standard av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon.
Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før.
Nærmere informasjon om installasjon og overgang til nytt nett kommer.
For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse.
Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!
Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.
Om du trenger hjelp kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene og deres pakker.
Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.
Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler