Sameiet Kragskogen Terrasse
OBOS Nett ser fram til å ha Sameiet Kragskogen Terrasse som kunde i de neste fem årene som kommer!
Hva skjer fremover?
Installasjonsplan:
Hver beboer får satt opp en ny Heimgard ruter av montør.
Planen vil bli hengt opp i oppganger, og du kan lese en digital installasjonsplan her i PDF.
NB!
Viktig at alle beboere er tilstede under installasjon.
Om tidspunktet ikke passer, må du kontakte familie, venner, (personen må være myndig) om overlevering av nøkler slik at noen kan åpne for montør på installasjonsdato.
Om beboer ikke er tilgjengelig ved oppsatt tid, og ikke har avtalt ny tid med entreprenør, så kan det bli en betalt installasjon i etterkant.
Beboer vil da bli fakturert direkte.
Kontaktinformasjon entreprenør:
Nimbus Fiber AS
Tlf: 98 90 44 27 (kl. 08 til 16)
Epost: booking.nimbus@nimbus.no
Hva er inkludert i den nye avtalen som ble reforhandlet av styret?
Internett:
Alle leiligheter vil gjenbruke eksisterende fibermodem som støtter en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet med CAT6/ethernet kabel.
Trådløs ruter:
Det blir delt ut en ny trådløs Heimgard ruter. Heimgard ruter støtter opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra ethernet port med CAT6/ethernet kabel. Den nye ruteren kobles opp av installatøren.
TV tilbud fra Allente, RiksTV og STRIM er fremdeles tilgjengelig gjennom OBOS Nett til rabatterte priser for Sameiet Kragskogen Terrasse.
Her kan du lese mer om TV-pakkene fra de forskjellige leverandørene
TV pakker bestiller du via minside
"Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?"
Som eier av en husstand er du ansvarlig for at leietaker får nødvendig informasjon. Registrer gjerne leietaker i våre systemer gjennom å kontakte vår kundeservice.
Ta kontakt.Heimgard HX40
Kraftig 4x4 Wifi6 ruter som leverer gode og stabile signaler. Ruteren har 4 porter for tilkobling av kablede enheter. Du kan administrere nettverks navn, passord, oppsett av mesh og mer med "Heimgard Connect" appen. Du finner den på App Store/Google Play. Det er også mulig å leie Heimgard Omni Smart Mesh for 29 kr per måned. Prisen gjelder per forsterker.
Heimgard bruksanvisning og FAQFibermodem
Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fibermodemet settes der TV-uttaket er i dag, om du ønsker annen plassering kan dette avtales ved installasjon.
Ekstra nettverksuttak
Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte hos vårt kundesenter på telefon 21 01 61 50. Det avtales et nytt tidspunkt for ekstra installasjonen.
Vanlige spørsmål og svar
Når kommer dere til meg?
Installasjonsplan kommer i god tid, og vil publiseres her.
Det vil og sendes ut en SMS med informasjon når installasjonsplanen er klar.
Det må være noen hjemme under installasjonen.
Hvor lang tid tar installasjonen?
Opp til 30 minutter per boenhet, men installasjon kan ofte være utført etter 15 minutter.
Hvor plasseres fibermodem?
Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før.
Jeg har hjemmekontor, vil jeg miste Internett under installasjonen?
Internett vil være nede under bytte av fibermodem og ruter.
Internett vil være oppe etter installasjon.
Hvordan best utnytte den høye internetthastigheten?
For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse.
Må jeg bestille TV?
Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!
Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.
Jeg trenger hjelp til å bestille TV!
Om du trenger hjelp, kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene, og deres pakker.
Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.
Jeg leier ut leiligheten min, hva må jeg gjøre?
Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.
Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:
Om du har noen spørsmål er vi tilgjengelig på chat, e-post, telefon og via vårt kontaktskjema! Telefon: 21 01 61 50 E-post: obosnett@obos.no
Kontakt oss!