Hopp til innhold
Nyheter
  1. Forside
  2. Om OBOS
  3. Nyheter
  4. Utvidet senter ga utvidet omsetning

Utvidet senter ga utvidet omsetning

UTVIDET: Nytt byggeprosjekt ga nye butikklokaler og ny omsetningstopp på Lambertseter. FOTO: HAMPUS LUNDGREN

Utvidelsen og oppgraderingen av Lambertseter Senter sto klar etter sommeren. Det ga umiddelbare resultater med 11 prosent omsetningsvekst i tredje kvartal.

Publisert

– Det er gledelig å se at kundene har tatt godt imot de nye tilskuddene til senteret, og at det allerede har gitt utslag i gode resultater, sier senterleder ved Lambertseter senter, Pauline Johansen.

Næringslokalene i boligprosjektet Bølgelengden er blitt en del av senteret, med Kiwi som største leietaker. Byggingen har også gitt senteret to nye utendørs torg som kan by på spennende muligheter.

Listen over innvendige endringer er lang. Cutters, Telia, Life, Norli og Morris er ønsket velkommen, mens OK Bingo, Auster Frisør, Subway, Mix, Lambertseter Kro og Traktøren er avviklet eller på vei ut. I tillegg får fem butikker nye og oppgraderte lokaler. På nyåret vil også Miniland etablere seg på senteret.

– Utvidelsen gjør Lambertseter Senter enda større og mer variert, med flere tilbud til kundene. Det markerer et viktig steg i utviklingen av senteret – og vi ser frem til å videreutvikle dette, sier senterleder Pauline Johansen.

Lambertseter senter omsatte for 368,2 millioner kroner i tredje kvartal, 10,9 prosent mer enn samme periode i fjor. Hittil i år er omsetningen på 1,1 milliarder kroner – opp 4,7 prosent fra 2024.

Senteret, som i disse dager feirer egen 15-årsdag, bekrefter dermed sin status som OBOS-porteføljens klart største senter og et av de større kjøpesentrene i Oslo.

Miniputtene vokser seg større

Sentrene på Holmlia og Oppsal fortsetter trenden med tosifret vekst på henholdsvis 14,5 og 23,3 prosent vekst. Holmlia Senter omsatte for 94,2 millioner kroner og nærmer seg 100-millionerkronersmerket med stormskritt.

Hittil i år har de to sentrene begge over 15 prosent omsetningsvekst.

Holmlia og Oppsal er også – sammen med Tasta senter i Stavanger – klare vekstvinnere når det kommer til antall registrerte besøkende. Alle tre har over ti prosent økning.

OBOS-sentrene totalt bikket 3 millioner besøkende i tredje kvartal, opp 4,5 prosent fra samme periode i fjor. Hittil i år er besøksveksten på 8,3 prosent.

(Tabell med fullstendig omsetningsoversikt ligger vedlagt).

Utvidet senter ga utvidet omsetning | OBOS