- Forside
- Bank
- Dagligbank
- Bankkort
- Vilkår for bruk av Click to Pay
Vilkår for bruk av Click to Pay
Vilkårene gjelder for deg som registrerer betalingskortet fra OBOS-banken i Click to Pay. Disse vilkårene gjelder i tillegg til eksisterende kortavtale.
Click to Pay innebærer at banken, kortordningen og deltakere i betalingstransaksjonen deler kontohavers navn, e-postadresse, telefonnummer, adresse og kortinformasjon med brukerstedet for å gjennomføre utsjekk i kasse.
Kortholders kontakt- og betalingsinformasjon blir lagret på en sikker måte hos kortordningen. Click to Pay kan brukes på brukersteder merket med Click to Pay med de til enhver tid gjeldende korttyper fastsatt av kortutsteder og kortordning.
Banken kan kreve at kortholder aktiverer Click to Pay før bruk. Kontohaver kan når som helst deaktivere tjenesten i digital bank eller ved å kontakte banken.
Banken er ansvarlig for tap som skyldes en ikke godkjent betalingstransaksjon i den utstrekning som følger av kortavtalen og finansavtaleloven § 4-30.
Betalinger anses som uautorisert hvis du ikke har samtykket, verken før eller etter at transaksjonen(e) ble gjennomført.
- Du er selv ansvarlig for en egenandel på inntil kr 450 for tap ved en ikke godkjent betalingstransaksjon som skyldes bruk av et tapt, stjålet eller uberettiget tilegnet betalingskort.
- Du er selv ansvarlig for inntil 12 000 kroner ved uautoriserte betalingstransaksjoner hvis du har vist grov uaktsomhet.
- Du kan måtte dekke hele tapet hvis du ikke har overholdt kortavtalen.
Meld fra til banken umiddelbart hvis kortet blir stjålet eller misbrukt eller hvis du mistenker at du er utsatt for uautoriserte transaksjoner. Når meldingen er mottatt vil banken hindre enhver videre bruk.
Kontakt oss på telefon eller via kontaktskjema.
- Denne avtalen gjelder med en gang du registrerer kortet ditt i Click to Pay.
- Du kan når som helst si opp avtalen ved å slette kortet ditt fra Click to Pay.
- OBOS-banken kan avslutte tjenesten hvis vår avtale med Visa opphører.
Avtalen er underlagt norsk rett og norske domstoler. Tvister mellom deg og banken kan meldes inn til Finansklagenemnda Bank. Finansklagenemnda Bank er et formelt og nøytralt klageorgan for kunder av finansinstitusjoner i Norge.
Henvendelser til Finansklagenemnda kan du gjøre her.
Click to Pay innebærer at banken, kortordningen og deltakere (for eksempel nettbutikker) i betalingstransaksjonen deler kontohavers navn, e-postadresse, telefonnummer, adresse og kortinformasjon med brukerstedet for å gjennomføre kjøpet.
OBOS-banken er behandlingsansvarlig for dine registrerte personopplysninger. Banken vil behandle personopplysninger, herunder informasjon om betalingstransaksjoner, for å oppfylle vår avtale med deg.
Utfyllende informasjon om bankens personvernregler finner du her.