Hopp til innhold

Godt første halvår for OBOS’ kjøpesenter

OBOS sine sju kjøpesentre hadde en total omsetning på 2 417 millioner kroner i årets første halvår. Det er en oppgang på 5,1 prosent sammenlignet med 2023.

Publisert:
fredag 5. juli 2024

- Vi er svært fornøyde med halvårets resultat; vi har gode og lojale kunder til våre kjøpesentere – og det vises på tallene, sier forvaltningsdirektør Thor L. Bareksten i OBOS Eiendom.

Lambertseter senter, OBOS’ største kjøpesenter, hadde en omsetning i første halvår på 729 millioner kroner, en vekst på seks prosent.

Ellers utmerker både Oppsal Senter og Holmlia Senter begge med en omsetningsvekst på rundt 12 prosent.

- Våre nærsentere er utrolig viktige for lokalsamfunnet der de er plassert. Selv med stor konkurranse fra storsentre og netthandel, ser vi at flere velger å støtte lokal handel, sier eiendomssjef Mona Bråten.

Juni måned ble isolert sett en flat måned. Det skyldes ifølge Bråten en varm juni i fjor og en kald juni i år. Dette er utslagsgivende for bransjene mat/drikke og klær/sko. Samtidig fikk man motsatt effekt i mai, da denne var varmere enn normalt.

OBOS eier følgende kjøpesentre: Lambertseter, Manglerud, Tveita, Tasta, Holmlia, Oppsal og Sandaker.

Relaterte

God førstekvartalsvekst for OBOS-banken

9,4 prosent vekst i sum netto inntekter og 10,1 prosent resultatvekst er fasiten for OBOS-banken i årets første kvartal. – Det er mange bankkunder som er i bevegelse, sier banksjef Tore Weldingh.

Hurra-tall for Holmlia Senter

OBOS’ kjøpesentre omsatte for 1,13 milliarder kroner i første kvartal. Blant de mange sentrene med omsetningsvekst er Holmlia Senter porteføljens sterkeste i kvartalet med 11 prosent omsetningsvekst.