Hopp til innhold
Nyheter
  1. Forside
  2. Dette er OBOS
  3. Nyheter
  4. Godt første halvår for OBOS’ kjøpesenter

Godt første halvår for OBOS’ kjøpesenter

Lambertseter Senter er OBOS' største kjøpesenter. Nyebilder

OBOS sine sju kjøpesentre hadde en total omsetning på 2 417 millioner kroner i årets første halvår. Det er en oppgang på 5,1 prosent sammenlignet med 2023.

Publisert

- Vi er svært fornøyde med halvårets resultat; vi har gode og lojale kunder til våre kjøpesentere – og det vises på tallene, sier forvaltningsdirektør Thor L. Bareksten i OBOS Eiendom.

Lambertseter senter, OBOS’ største kjøpesenter, hadde en omsetning i første halvår på 729 millioner kroner, en vekst på seks prosent.

Ellers utmerker både Oppsal Senter og Holmlia Senter begge med en omsetningsvekst på rundt 12 prosent.

- Våre nærsentere er utrolig viktige for lokalsamfunnet der de er plassert. Selv med stor konkurranse fra storsentre og netthandel, ser vi at flere velger å støtte lokal handel, sier eiendomssjef Mona Bråten.

Juni måned ble isolert sett en flat måned. Det skyldes ifølge Bråten en varm juni i fjor og en kald juni i år. Dette er utslagsgivende for bransjene mat/drikke og klær/sko. Samtidig fikk man motsatt effekt i mai, da denne var varmere enn normalt.

OBOS eier følgende kjøpesentre: Lambertseter, Manglerud, Tveita, Tasta, Holmlia, Oppsal og Sandaker.

Godt første halvår for OBOS’ kjøpesenter | OBOS