Hopp til innhold

Kjøper seg inn i Hybel.no

OBOS har kjøpt seg inn i Hybel.no og inngått en langsiktig samarbeidsavtale. Denne sikrer at OBOS skal levere produkter innenfor alle relevante produkt- og forretningsområder som blant annet forsikring, bank og betaling.

Publisert:
fredag 16. mars 2018

Hybel.no ble lansert i år 2000 av tre studenter som ønsket å gjøre det enklere for studenter å finne seg en bolig. I dag formidler tjenesten mer enn 30 000 utleieboliger på årsbasis og har over 300 000 registrerte brukere. I løpet av det siste året har brukermassen økt med mer enn 65 000 brukere, hovedsakelig mellom 18 og 34 år.

– Hybel.no er en meget spennende investering for OBOS. Unge mennesker på vei inn i boligmarkedet for første gang som leietaker trenger en god og trygg formidlingsportal. OBOS er stolte av at vi får bli med gründerne i Hybel.no på denne reisen og gjøre tjenesten enda bedre, sier Daniel Kjørberg Siraj, konsernsjef i OBOS.

– Vi er svært fornøyde med å få OBOS på laget, og gleder oss til selskapets neste fase der vi skal videreutvikle måten vi leier og eier bolig i fremtiden. Samtidig tilbyr OBOS et omfattende produktspekter som vil skape betydelig merverdi for alle våre brukere, sier Christian Rasmussen, Daglig leder og medeier i Hybel.no

Hybel.no omsatte i 2017 for 3,06 millioner kroner og hadde et resultat før skatt på 1,71 millioner kroner. Selskapet har de siste årene levert en margin på mellom 60-75%. OBOS har kjøpt seg inn med en 20 prosent eierandel i selskapet.

Relaterte

OBOS-prisene litt ned i november

Prisene for brukte OBOS-boliger i Oslo falt med 0,2 prosent fra oktober til november. På landsbasis gikk prisene ned 1 prosent.