Hopp til innhold

OBOS satser på bysykler

De neste tre årene skal OBOS være med på å finansiere bysykkelordningen i Oslo. Målet er at syklene blir tilgjengelig for enda flere og kanskje også i noen nye områder.

Publisert:
mandag 9. april 2018

Bysyklene er blitt en naturlig del av bybildet og i år vil det bli satt inn 700 flere sykler. Dette er et etterspurt og miljøvennlig transportmiddel, og brukes mye på korte turer i sentrum. Omtrent 77 000 mennesker bruker bysyklene, og i 2017 ble det syklet over 2,6 millioner turer i Oslo.

– OBOS er opptatt av grønn byutvikling. Vi ønsker å bidra til at byens innbyggere har et godt og miljøvennlig transporttilbud. Derfor gleder vi oss til å være med på å videreutvikle bysykkelordningen i Oslo de neste tre årene, sier Daniel Kjørberg Siraj.

Gratis sykkeluke

For å tråkke sykkelsesongen ordentlig i gang gir OBOS en uke gratis til alle som vil teste syklene. Gratisuken varer fra 9. til 16. april. Dessuten drypper det selvfølgelig noen tilleggsgoder på OBOS-medlemmene.

I år lønner det seg å skaffe seg en sykkelglad venn med OBOS-medlemskap. Når et OBOS-medlem kjøper sesongabonnement på Oslo bysykkel får de fem gratis dagspass på kjøpet. Dagspassene kan deles ut til venner og familie og kan brukes når som helst i løpet av sesongen.

Utvider radiusen?

Det er Urban Infrastructure Partner (UIP) som eier og driver Oslo Bysykkel. OBOS er allerede i dialog med UIP om muligheten for sykkelstativ flere steder også lenger fra sentrumskjernen. Hvor disse eventuelt blir plassert er ikke avklart.

Relaterte

Slik blir nye Nydalen

700 boliger, en stor park og nytt liv i de karakteristiske trykkerihallene. Nå er planene for det store byutviklingsprosjektet i Nydalen i Oslo klare.