Hopp til innhold

OBOS skal treffe unge med kulturtilbud

OBOS styrker kultursatsingen gjennom et samarbeid med startup-selskapet LastCall. Målet er å gjøre det enda enklere for medlemmene å skaffe seg rabatterte kulturbilletter.

Publisert:
onsdag 10. april 2019

– Vi ønsker å synliggjøre kulturtilbudene våre enda bedre, og ser spesielt etter måter å nå ut til yngre kulturinteresserte. Samarbeidet med LastCall vil gjøre det enkelt å skaffe seg rabatterte kulturbilletter. Samtidig håper vi enda flere unge vil oppdage at det lønner seg å være medlem, sier Clarisse Aase Ovrum, leder av medlemsavdelingen i OBOS.

Kulturbygger

OBOS tilbyr i dag sine over 457 000 medlemmer en rekke rabatterte opplevelser på kulturscener og festivaler landet rundt. I fjor ble det til sammen solgt hele 250.000 billetter med OBOS-rabatt til ulike arrangementer.

Nå satser OBOS på å gjøre kulturtilbudet enda bedre kjent. Det skjer gjennom det norske gründerselskapet LastCall som har utviklet en app som gjør at du enkelt kan oppdage kultur og kjøpe rimelige billetter. Via et push-varsel får de som har lastet ned appen tilbud om billige kulturbilletter i siste liten.

Kraftig vekst

LastCall har siden lanseringen i fjor sommer vokst kraftig, og har nå over 20 000 brukere. Til nå har over 50 arrangører i Oslo og på Østlandet benyttet seg av løsningen. Flere tusen billetter er blitt solgt i appen, og LastCall har bidratt til å selge ut flere forestillinger. 

− Vår ambisjon er å bidra til å selge ut alle kulturarrangementer i Norge. Vi tror LastCall gjør det enklere for publikum å navigere i det rike kultureldoradoet Norge er, og fører til at publikum kjøper billetter til tilbud de har oversett, glemt eller ikke tenkt kan være spennende, sier Pouria Ruhi, gründer av LastCall. 

Flere av OBOS` kulturtilbud er nå også tilgjengelig i appen. I starten vil det være OBOS-billetter til utvalgte forestillinger. Planen er å utvide tilbudet i appen ytterligere de neste månedene. 

– Vi jobber kontinuerlig med å utvikle medlemstilbudene våre, og ser på dette som et spennende samarbeid, sier Ovrum.

 

 

Relaterte

OBOS-prisene litt ned i november

Prisene for brukte OBOS-boliger i Oslo falt med 0,2 prosent fra oktober til november. På landsbasis gikk prisene ned 1 prosent.