Hopp til innhold

Prisdryss til OBOS

OBOS slo til med tre gjeve priser under årets Sponsor- og eventprisen, blant annet den prestisjetunge Bransjeprisen.

Publisert:
torsdag 7. februar 2019

Årets Bransjepris fikk OBOS fra en samlet bransje for et stort nasjonalt og regionalt engasjement som sponsor innen både kultur og idrett.

Årets Kultursponsor andre året på rad

Året Kultursponsor vant OBOS sammen med Ekko Agency og JCP for festivalen «Oslo Sommertid» der juryen sier at de på en enestående måte koblet sin kjernevirksomhet med sponsing av kultur for å skape unike opplevelser, inkludert tjuefiretimersfestivalen OBOS 24. En undersøkelse viste i etterkant at hele 92 prosent av festivaldeltagerne koblet OBOS opp mot sponsorobjektet.

Hedersprisen for langvarig engasjement

I tillegg til kultursponsingen gjør OBOS også store fotballsamarbeid både på herresiden og med kvinnefotballen. Sponsorprogrammet er med årene blitt stort og går under navnet «Obos gir tilbake». OBOS bruker i overkant av 200 millioner kroner på sponsoraktiviteter, både kommersielle avtaler og bidrag tilbake til lokalsamfunnet. Sponsingen en del av utbyttebetalingen tilbake til både samfunnet og medlemmene i form av unike opplevelser.

- Vi betaler ikke utbytte til kortsiktige aksjonærer, men pløyer det vi tjener tilbake til det å bygge bolig som er kjernevirksomheten. Vi tar også ansvar for å skape liv mellom husene med alt fra kulturliv i byene til å støtte lokale fotballag, sier kommunikasjonsdirektør Åge Pettersen.

Relaterte

Solid første halvår for OBOS-banken

OBOS-banken oppnådde et resultat før skatt på 171 millioner kroner i andre kvartal 2024. Resultat før skatt første halvår ble 329 millioner kroner. Veksten i utlån fortsetter og har økt med 12 prosent siste 12 måneder. OBOS-banken fikk 11 500 nye kunder første halvår.

Forventet resultatnedgang første halvår for OBOS

OBOS fikk et resultat før skatt i andre kvartal i 2024 på 488 millioner kroner, ned fra 1 218 millioner kroner i samme periode i fjor. Resultat for første halvår endte på 848 millioner kroner mot 1 597 millioner kroner i fjor.

Boligsalget tar seg opp

OBOS solgte 1 183 boliger til en verdi av 5,9 milliarder kroner i første halvår 2024. Sammenlignet med 2023 er det en oppgang på 35 prosent i antall solgte boliger.