Hopp til innhold

Bli kunde for deg uten BankID

Har du ikke BankID kan du likevel bli kunde hos oss. Her forklarer vi deg hvordan.

Merk at det kan ta opp til 4 uker fra du tar kontakt med oss til at du får tilgang til kodebrikke og nettbank. Har du BankID i dag, bør du derfor bruke den for å registrere deg. Det tar bare et par minutter.

Slik blir du kunde uten BankID

Hvis du ikke har BankID må du ta kontakt med oss på telefon 22 86 58 00, mandag til fredag fra klokken kl 09.00 til 15.00.

Du får så kontoavtalen tilsendt i posten som du må hente på nærmeste postkontor mot at du viser frem pass eller norskt nasjonalt ID-kort. Kodebrikken kommer i en egen forsendelse når vi har mottatt kontoavtalen i retur.

Skal du avslutte kundeforholdet i gammel bank?

Da kan du fortsatt registrere deg med BankID du har fra gammel bank. Men husk at den dagen du avslutter kundeforholdet der, vil også BankIDen du har fått derfra slutte å fungere. Du bør derfor bestille ny BankID hos oss før du avslutter kundeforholdet i den andre banken.

Vi har laget en oppskrift for hvordan du på enklest mulig vis bytter bank til oss.

Slik bytter du bank