Nettbank og mobilbank
Bruk OBOS-banken hvor som helst og når det måtte passe deg. I nettbanken og mobilbanken finner du alle banktjenestene dine samlet på ett sted.
Vi jobber hver dag for å forbedre nettbanken og mobilbanken og deres tilbakemeldinger er viktige for oss. Mange av forbedringene vi har gjort, er basert på innspill fra dere.
Nylige forbedringer:
- Endring av kontovisning på forsiden i mobilbanken
Under Mine kontoer på forsiden i mobilbanken finner du listen med kontoene dine. Ved å klikke på knappen Endre kontovisning kan du velge hvilke kontoer du vil skal vises på forsiden og i hvilken rekkefølge du ønsker at disse skal vises. - Nytt design i nettbanken
Vi har nå gitt nettbanken et visuelt løft for å forbedre brukervennligheten. Det samme designet vil også snart bli å se i mobilbanken veldig snart.
Sørg for å laste ned den siste versjonen av mobilbanken for å se nylige forbedringer!
Dette kan du gjøre i nettbanken
- Betaling og overføring: Betale til innland og utland, flytte penger mellom egne kontoer, sette opp faste betalinger og overføringer som eFaktura og AvtaleGiro og bestille uttak fra Plasseringskonto +31 dager.
- Kontoer: Sjekke saldo, bevegelser og kontodetaljer, åpne eller avslutte kontoer, se kontoutskrifter, dele konto med disponenter og endre beløpsgrenser.
- Kort: Bestille og aktivere bankkort, hente PIN-kode, sperre kort ved behov og begrense bruk ved å sette regionsperre eller sperre for netthandel.
- Lån: Søke om lån, se nedbetalingsplan, endre trekkonto eller forfallsdato, gjøre ekstra nedbetalinger, øke terminbeløp og følge med på mine søknader.
- Andre tjenester: Opprette SMS-varslinger, sende melding til kundeservice og oppdatere kundeerklæring, personopplysninger og samtykker.
OBOS Mobilbank
Når du har registrert deg som kunde bør du laste ned appen til smarttelefonen din, så du har banken med deg der du er.
Last ned til iPhone fra App Store
Last ned til Android fra Google Play
Du aktiverer appen med BankID eller kodebrikke fra OBOS-banken.
Dette kan du gjøre i mobilbanken
I mobilbanken finner du de samme banktjenestene som i nettbanken. I tillegg får du funksjonalitet som lar deg:
- Betale med mobilen: Aktivere Apple Pay eller Google Pay, slik at du betale med mobilen på kortterminaler og andre steder du ellers ville brukt bankkortet ditt.
- Aktivere varsler: Få varsel på mobilen når du mottar en ny eFaktura eller melding fra banken.
- Logge inn med biometri: Logg inn i mobilbanken med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning.
- Legge til widget: Sjekk saldoen direkte på hjemskjermen, med widgeten fra OBOS Mobilbank.
Saldo rett på hjemskjermen med widget
I widgeten fra OBOS Mobilbank kan du enkelt sjekke saldoen på en av kontoene dine. I tillegg fungerer den som en snarvei rett inn i mobilbanken når du klikker på den.
En «widget», også kalt modul, er en funksjon som lar deg vise informasjon fra en app på hjemskjermen på smarttelefonen din, uten at du trenger å åpne appen.
Hvordan du legger til widgeten vil variere ut fra hvilken smarttelefon og hvilket operativsystem du har.
Du kan finne detaljerte beskrivelser av fremgangsmåten på Apple og Google sine egne sider: