OBOS tester meglerkontor på torget: – Vi skal være der folk er

Lokalkontorer midt på kjøpesenteret skal gjøre OBOS Eiendomsmeglere mer tilgjengelige enn noen gang. – Mange vil fortsatt møte oss ansikt til ansikt, sier direktør Hans Anders Skjølberg.
OBOS Eiendomsmeglere tester nå et nytt kontorkonsept: et kompakt og fleksibelt meglerkontor midt på torget av Manglerud Senter.
Målet er å være der folk bor og handler – og gjøre det enklere for deg å ta en boligprat mens du er på farten.
– Dette er spennende. Konseptet gir oss en mulighet til å komme tettere på kunden enn noen gang før, sier Hans Anders Skjølberg, administrerende direktør i OBOS Eiendomsmeglere.
Lett tilgjengelig
I løpet av 2025 flytter OBOS sine ansatte i Oslo til Construction City på Ulven. For å beholde nærheten til kundene tester OBOS nå ut nye nabolagskontorer.
Kontoret er mindre enn de tradisjonelle meglerkontorene og har kun plass til to ansatte.
– Vi kaller det å flytte kontoret «ned på gulvet». Nå blir vi lett tilgjengelige for de som vil komme innom for en boligprat, sier Skjølberg.
På kundenes premisser
Digitaliseringen gjør at boligkjøp og -salg i dag kan gjøres hjemme fra sofaen. Men mange ønsker fortsatt personlig kontakt.
– Du kan kjøpe og selge bolig mens du lager fredagstacoen hjemme, men noen vil heller stikke innom et kontor og snakke direkte med megleren, sier Skjølberg.
Kontoret på Manglerud er en fleksibel løsning. Det er enkelt å etablere, krever lite plass og kan betjenes av meglere som også har sitt hovedkontor på Ulven.
– Meglerne kan være innom enkelte dager eller timer, samtidig som hovedbasen deres er Construction City, forklarer han.
Vet du hva boligen din er verdt? Bestill verdivurdering hos oss.

– Vi skal være tilgjengelige for de kundene som foretrekker et fysisk meglerkontor, sier Hans Anders Skjølberg i OBOS Eiendomsmeglere.
Flere lokalkontorer på vei
Etter åpningen på Manglerud planlegger OBOS å etablere tilsvarende kontorer på Lambertseter og Tveita – begge steder hvor OBOS eier kjøpesentrene.
– Her har vi et mulighetsrom som ingen andre har. Dette gir oss en unik plattform til å teste og utvikle konseptet sammen med kundene våre, sier Skjølberg.
Mer synlighet for boligsalg
De nye kontorene gir ikke bare økt tilgjengelighet – de gir også boligselgere større synlighet.
– Å ha et meglerkontor på et kjøpesenter gir større eksponering enn et tradisjonelt kontor. Det kan gi en ekstra boost til boligsalget, sier Skjølberg.
Konseptet er fortsatt i en tidlig fase, og OBOS skal bruke tilbakemeldinger fra kunder og besøkende til å videreutvikle løsningen.
– Dette er bare starten. Sammen med kundene vil vi utforske nye løsninger og skape et kontorkonsept som setter en ny standard for eiendomsmegling, avslutter Skjølberg.

OBOS sitt nye kontor på Manglerud er mer enn bare et meglerkontor – det er en plattform for dialog, testing og utvikling av nye løsninger sammen med kundene.