Hopp til innhold

Hjelp til RiksTV

For en forbedret TV opplevelse er det to innstillinger som må endres, det er da aktiv antenne og foretrekk IP-kanaler.

Skru av aktiv antenne
innstillinger -> Kanalsøk -> Aktiv antenne (AV)

1. Trykk på Husknappen på fjernkontrollen og gå inn på innstillinger

 

2. Velg kanalsøk

 

3. Endre "Aktiv antenne" til Av.

 

Skru på foretrekk IP-kanaler
innstillinger -> System -> Foretrekk IP-kanaler fra Automatisk til På

 

1. Trykk på husknappen og åpne innstillinger

 

2. Velg System

 

3. Endre "Foretrekk IP-kanaler" fra automatisk til På.

Her har vi dessverre ikke bilde, men det er fjerde valg fra toppen av system menyen.

 

Omstart dekoderen
innstillinger -> System -> Omstart

1. Åpne innstillinger og gå til system.

 

2. Velg Omstart og velg OK når den spør om du er sikker.

 

Nå skal dekoderen kun hente kanaler fra internett og ikke påvirkes av antennesignaler i området.

Om du ikke får TV bilde etter omstart og har forsøkt bytte kanal må du gjøre noen steg til:

 

1. Åpne innstillinger og gå til system

 

2. Velg "Slett alle kanallister" og velg OK når den spørr om du er sikker.

 

3. Restart dekoderen fra system

 

Nå skal TV bildet som manglet være tilbake, om noe fortsatt ikke fungerer som det skal hos deg ta gjerne kontakt med OBOS OpenNet på 21016150.

Ikon med dame i telefon

Kontakt oss i OBOS OpenNet

Tlf kundeservice: 21 01 61 50
E-post kundeservice: service@opennet.no
Salgsavdelingen: salg.opennet@obos.no

Åpningstider

Mandag–fredag kl. 08.00–20.00
Lørdag kl. 10.00–14.00

Chatten er åpen hverdager kl. 10.00–18.00

Åpningstider røde dager i mai 2024
01.05: Stengt
09.05: 10-16 på chat og e-post
17.05: Stengt
20.05: 10-16 på chat og e-post

Besøksadresse

Freserveien 1, 0195 Oslo