Hopp til innhold
Familie sitter sammen i sofaen og ser samlet på noe

Har du spørsmål om TV?

Her finner du vanlige spørsmål med svar knyttet til TV. Husk at du og alltid kan kontakte oss eller din TV-leverandør direkte!

Ofte stilte spørsmål om TV:

Uavhengig av hvilken leverandør du har valgt, anbefaler vi at du kobler til dekoder med kabel rett i modemet for en mest stabil løsning. Som regel er modemet installert i nærheten av TV’en din, eller så har du kanskje et ekstra punkt tilgjengelig.

Om din TV-dekoder er koblet til via det trådløse nettet kan du oppleve at det ikke vil fungere like bra som når den er koblet til med kabel.

Du bruker en vanlig internettkabel til dette. Den følger gjerne med dekoderen din!

Bruksanvisninger for TV-dekodere og mer finner du her.

Om du får en feilmelding som sier «ikke signal», sjekk at boksen er påslått og at du har riktig kilde (HDMI input) på selve TV’en din.

Om boks er på og kilde er korrekt, kan du forsøke å trekke ut strømmen av dekoderen din. La strømmen være ute i ca 30 sekunder før du kobler til strømmen igjen.

Om du ikke får frem noen kanaler, kan du forsøke et kanalsøk via innstillinger på dekoderen.

Kanskje har du feil innstillinger – sjekk gjerne hvilke innstillinger du har. Det er riktig hvis dekoderen er innstilt på IPTV kanaler.

Sjekk at boksen er oppdatert til siste versjon.

Hvis du fremdeles opplever trøbbel med kanaler, kan du kontakte TV-leverandøren din.

Om ingen av våre tips hjelper, kan du forsøke å gjenopprette dekoderen din til fabrikkinnstillinger via innstillingene på TV-dekoderen din. Dette gjør du via fjernkontrollen. 

Bruksanvisninger knyttet til TV-utstyr finner du her.

Finner du ikke løsningen på problemet ditt? Da kan du alltids kontakte oss direkte.

Kontakt oss her.

Kontakt din TV-leverandør direkte.

Kontaktinformasjon per leverandør

Ring RiksTV: 21 01 02 12
RiksTVs kundesupport

En voksen og et barn sitter ved en bærbar datamskin.

Hjelp, jeg trenger en bruksanvisning!

Som kunde hos OBOS OpenNet har du kanskje fått utstyr fra oss, eller selv bestilt utstyr. Hvis du trenger hjelp til oppsett eller opplever feil på utstyret, kan du finne alle våre bruksanvisninger her:

Bruksanvisninger
Kvinne på pc

Fortsatt problemer med TV?

Vi anbefaler at du tar direkte kontakt med din IPTV leverandør om du har problemer med TV-boks eller TV-tjenester. Vår kundeservice er selvsagt også tilgjengelig.

Les mer
Ikon med dame i telefon

Kontakt oss i OBOS OpenNet

Tlf kundeservice: 21 01 61 50
E-post kundeservice: service@opennet.no
Salgsavdelingen: salg.opennet@obos.no

Åpningstider

Mandag–fredag kl. 08.00–20.00
Lørdag kl. 10.00–14.00

Chatten er åpen hverdager kl. 10.00–18.00

Åpningstider røde dager i mai 2024
01.05: Stengt
09.05: 10-16 på chat og e-post
17.05: Stengt
20.05: 10-16 på chat og e-post

Besøksadresse

Freserveien 1, 0195 Oslo