For en forbedret TV opplevelse er det to innstillinger som må endres, det er da aktiv antenne og foretrekk IP-kanaler.
Skru av aktiv antenne
innstillinger -> Kanalsøk -> Aktiv antenne (AV)
1. Trykk på Husknappen på fjernkontrollen og gå inn på innstillinger
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Finnstillinger.png)
2. Velg kanalsøk
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Fkanals%C3%B8k.png)
3. Endre "Aktiv antenne" til Av.
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Fantenne_av.png)
Skru på foretrekk IP-kanaler
innstillinger -> System -> Foretrekk IP-kanaler fra Automatisk til På
1. Trykk på husknappen og åpne innstillinger
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Finnstillinger.png)
2. Velg System
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Finstillinger_system.png)
3. Endre "Foretrekk IP-kanaler" fra automatisk til På.
Her har vi dessverre ikke bilde, men det er fjerde valg fra toppen av system menyen.
Omstart dekoderen
innstillinger -> System -> Omstart
1. Åpne innstillinger og gå til system.
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Finstillinger_system.png)
2. Velg Omstart og velg OK når den spør om du er sikker.
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Fomstart.png)
Nå skal dekoderen kun hente kanaler fra internett og ikke påvirkes av antennesignaler i området.
Om du ikke får TV bilde etter omstart og har forsøkt bytte kanal må du gjøre noen steg til:
1. Åpne innstillinger og gå til system
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Finstillinger_system.png)
2. Velg "Slett alle kanallister" og velg OK når den spørr om du er sikker.
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Fslett_kanallister.png)
3. Restart dekoderen fra system
![](https://res.cloudinary.com/obosit-prd-ch-clry/image/upload/w_auto,f_auto/OpenNet%2FRiksTV%20hjelp%2Fomstart.png)
Nå skal TV bildet som manglet være tilbake, om noe fortsatt ikke fungerer som det skal hos deg ta gjerne kontakt med OBOS OpenNet på 21016150.
![Ikon med dame i telefon](https://res.cloudinary.com/obosit-dev-ch-clry/image/upload/f_auto,q_auto,w_172/v1573825624/stage/Illustrasjoner%20(Karlstr%C3%B6m)/2019-01-Bank-kontakt)
Kontakt oss i OBOS OpenNet
Tlf kundeservice: 21 01 61 50
E-post kundeservice: service@opennet.no
Salgsavdelingen: salg.opennet@obos.no
Åpningstider
Mandag–fredag: 08.00–20.00
Lørdag: 10.00–14.00
Chatten er åpen hverdager kl. 10.00–18.00
Åpningstider i sommer (24.06-04.08):
Mandag-fredag: 09.00-18.00
Lørdag: 10.00-14.00
Besøksadresse
Freserveien 1, 0195 Oslo