- Forside
- Styrearbeid
- OBOS Nett
- Info
- OBOS Nett Borettslag
OBOS Nett Borettslag
Vi i OBOS Nett ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere informasjon om internett og TV-tjenester, samt installasjonsprosess. Ta kontakt om det er noen spørsmål!
Hva skjer fremover?
Nå kan du bestille TV-pakker
TV blir nå valgfritt, og de som ønsker å fortsette med TV-abonnement etter overgangen til OBOS Nett 01.01.2080 bør bestille TV-abonnement i forkant. Se mer informasjon under.
Installasjonsplan
En ny og oppdatert kundeinstallasjonplan vises her digitalt, og i oppganger hos dere. Installasjonsplanen er nå klar og vil snart henges opp.
Lappen kan leses her
Viktig informasjon:
Våre montører utfører installasjon av modem og ruter hjemme hos deg. For å sikre en effektiv prosess, er det viktig at du eller en myndig stedfortreder er til stede på avtalt tidspunkt for installasjon.
Dersom du ikke kan være hjemme, kan du overlevere nøkkel til familie eller venner slik at de kan slippe montøren inn.
I tillegg til det opprinnelige installasjonstidspunktet vil du ha mulighet til å få installert utstyr på oppsatte restdager, dersom du har avtalt dette med entreprenør minst en uke i forveien.
Hvis installasjon ikke kan gjennomføres på det opprinnelige tidspunktet eller under restdagene, vil etterfølgende installasjon bli fakturert direkte til deg som kunde.
Kontakt info for entrepenør:
XXXXXX
Tlf: xxxxxxxx
Epost: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hva er inkludert i den nye avtalen?
Internett:
Alle leiligheter vil få en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet.
Trådløs ruter:
Dere vil få utdelt en ny trådløs ruter, som installatøren kobler opp for dere.
Om du ønsker bruksanvisning til din nye ruter kan den leses her.
De som opplever utfordringer med nettverksdekning kan bestille en mesh-boks til 49 i måneden. Etablerings pris er 149,-. Du må ta kontakt med oss på 21016150 for bestilling av mesh-boks.
Har du egen trådløs ruter/mesh-system kan du selvsagt velge å bruke dette.
TV-abonnement
TV blir nå valgfritt for hver husstand. Ønsker du å fortsette med TV-abonnement etter overgangen til OBOS Nett 01.01.2080, bør du bestille TV-abonnement i forkant.
TV-pakker bestiller du via MinSide.
Utstyret sendes samme dag som aktiveringsdatoen du legger inn.
For å sikre at du har utstyret på plass før installasjonen, må bestillingen legges inn minst én uke før installasjonstidspunktet.
Vi anbefaler at du setter aktiveringsdato 7 virkedager før installasjonen. Husk at aktiveringsdato er lik startdato for fakturering av abonnementet.
Dersom du ønsker å koble nytt TV-utstyr selv så er det relativt enkelt, men gjerne kontakt vår kundeservice hvis du trenger hjelp.
Les mer om TV-pakkene fra de forskjellige leverandørene.
Her kan du lese mer om TV-pakkene fra de forskjellige leverandørene
TV pakker bestiller du via minside
Dette gjør våre montører
Våre montører sørger for at TV-dekoderen er korrekt koblet til strøm, TV og internett. Merk at montørene kun gjennomfører denne grunnleggende tilkoblingen:
- Kobler dekoderen til strøm.
- Kobler dekoderen til TV med HDMI-kabel.
- Kobler dekoderen til internett.
Dersom du har behov for ytterligere veiledning, for eksempel med oppsett av kanaler, bruk av fjernkontroll eller lignende, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med kundesenteret til OBOS Nett. Vi er her for å hjelpe deg videre!
OBOS Nett sitt kontaktinfo til kundesenter:
Telefon: 21 01 61 50 (man-fre 08-20, lør 10-14)
Epost: obosnett@obos.no
Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?
Som eier av en husstand er du ansvarlig for at leietaker får nødvendig informasjon. Registrer gjerne leietaker i våre systemer gjennom å kontakte vår kundeservice.
Fibermodem
Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fibermodemet settes der TV-uttaket er i dag, om du ønsker annen plassering kan dette avtales ved installasjon.
Heimgard HX40
Kraftig 4x4 Wifi6 ruter som leverer gode og stabile signaler. Ruteren har 4 porter for tilkobling av kablede enheter. Du kan administrere nettverks navn, passord, oppsett av mesh og mer med "Heimgard Connect" appen. Du finner den på App Store/Google Play. Det er også mulig å leie Heimgard Omni Smart Mesh for 49 kr per måned. Prisen gjelder per forsterker.
Ekstra nettverksuttak
Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte hos vårt kundesenter på telefon 21 01 61 50. Det avtales så nytt tidspunkt for ekstra installasjonen.
Vanlige spørsmål og svar
Installasjonsplan kommer i god tid. Det vil og sendes ut en SMS med informasjon når installasjonsplanen er klar.
Det må være noen hjemme under installasjonen.
Det settes som standard av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon.
Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før.
Nærmere informasjon om installasjon og overgang til nytt nett kommer.
For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse.
Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!
Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.
Om du trenger hjelp kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene og deres pakker.
Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.
Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.