Hopp til innhold
  1. Forside
  2. Styrearbeid
  3. OBOS Nett
  4. Info
  5. Sameiet Strømsveien 22

Sameiet Strømsveien 22

Vi i OBOS Nett ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere informasjon om internett og TV-tjenester Ta kontakt om det er noen spørsmål!

Informasjon til beboere i Strømsveien 22

Vi ønsker å informere om at dere vil gå over til en ny kollektiv avtale for internett med valgfri TV fra 1. november 2025. Eksisterende signal vil slutte å fungere fra 01.01.25, og den enkelte må koble sine enheter over til vårt utstyr.

Din nåværende TV-løsning vil slutte å fungere ved oppstartsdato av ny avtale den 01.11.25.

Som beboer kan du selv velge den TV-løsningen som passer deg best. Du finner oversikt over tilgjengelige alternativer og hva som er inkludert i den nye avtalen her hos oss.

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål eller ønsker hjelp til å velge TV-pakke.

Ung gutt spiller Nintendo i sofaen hjemme.

Hva er inkludert i den nye avtalen?

Internett:

Alle leiligheter har en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet.

Trådløs ruter:

Ønsker dere bruksanvisningen for den nye ruteren, kan den leses her (PDF)Mer informasjon om nedlasting og bruk finner dere (her).

De som opplever utfordringer med nettverksdekning kan bestille en mesh-boks til 69,- i måneden. Etableringspris er 149,-. Du må ta kontakt med oss på 21016150 for bestilling av mesh-boks.

Har dere allerede en egen trådløs ruter eller et mesh-system, kan dere selvfølgelig bruke dette i stedet.

Har du egen trådløs ruter/mesh-system kan du selvsagt velge å bruke dette.

TV-abonnement

TV blir nå valgfritt for hver husstand, og valgt TV-pakke og dekoder dekkes av den enkelte beboer direkte.

De som ønsker å ha TV-signaler fra oppstartsdato 01.11, bør gjøre bestilling i god tid i forkant slik at dere mottar utstyret før oppstart.

Vennligst merk: TV-Utstyret sendes samme dag som aktiveringsdatoen du legger inn. Husk at aktiveringsdatoen også er startdato for fakturering av abonnementet.

Dekoder må hentes på nærmeste postkontor, og ligge klart i din leilighet når montør kommer for installasjon.

Oppkobling av nytt TV-utstyr er relativt enkelt, men kontakt gjerne vår kundeservice hvis du trenger hjelp på tlf: 21 01 61 50

Her kan du lese mer om TV-pakkene fra de forskjellige leverandørene

TV pakker bestiller du via minside

Ei dame ser mot kamera og smiler. I bakgrunnen står TVen på. Foto.

Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?

Som eier av en husstand er du ansvarlig for at leietaker får nødvendig informasjon. Registrer gjerne leietaker i våre systemer gjennom å kontakte vår kundeservice.

Kundesenter

Fibermodem

Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fibermodemet settes der TV-uttaket er i dag, om du ønsker annen plassering kan dette avtales ved installasjon.

Foto av modemet FiberTwist.

Eero 6

Eero 6 er et mesh-WiFi-system som bruker WiFi 6-teknologi for å tilby raskere og mer effektiv internettdekning i hjemmet. Det består av flere enheter som samarbeider for å eliminere "døde soner" og sikre jevn dekning.

Eero-ruter står plassert på skrivebordet sammen med en bordlampe, PC og en plante.

Ekstra nettverksuttak

Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte hos vårt kundesenter på telefon 21 01 61 50. Det avtales så nytt tidspunkt for ekstra installasjonen.

Nettverkskabel

Vanlige spørsmål og svar

Installasjonsplan kommer i god tid. Det vil og sendes ut en SMS med informasjon når installasjonsplanen er klar.

Det må være noen hjemme under installasjonen.

Det settes som standard av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon.

Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før.

Nærmere informasjon om installasjon og overgang til nytt nett kommer.

For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse.


Mer informasjon og hjelp med trådløst nett

Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!

Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.

Om du trenger hjelp kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene og deres pakker.

Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.

Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.

Sameiet Strømsveien 22 | OBOS