Spørsmål og svar
Her har vi samlet en oversikt over de mest stilte spørsmålene fra våre kunder.
Tema
Nettbank og mobilbank
Følg disse stegene for å legge til disponent:
- Logg inn i nettbanken.
- Åpne menyen og velg «Dele konto» under «Kontoer».
- Legg til den eller de du ønsker å dele konto med.
- Nå er kontoen delt.
Hvis du har flere kontoer, kan det være greit å navngi dem ulikt slik at du får bedre oversikt. Her er en enkel fremgangsmåte for hvordan du endrer navn i nettbanken og i mobilbanken:
Nettbank:
- Trykk på kontoen du ønsker å endre navn på i kontooversikten.
- Trykk på «Kontoinnstillinger».
- Velg kontoen du ønsker å endre navn på og skriv inn ønsket navn.
- Trykk på «Lagre endringer».
Mobilbank:
- Klikk på menyen øverst til venstre.
- Trykk på «Kontoer» og «Kontoinnstillinger».
- Velg kontoen du ønsker å endre navn på og skriv inn ønsket navn.
- Trykk på «Lagre endringer».
Ny mobiltelefon
Hvis du får ny mobiltelefon må du laste ned og opprette mobilbanken på nytt.
Nytt SIM-kort
Har du kun fått nytt SIM-kort eller har fått nytt telefonnummer, men du fortsatt har samme mobiltelefon, kan du bruke mobilbanken som vanlig. Appen er tilknyttet mobiltelefonen din, og ikke SIM-kortet.
Hvis du har glemt passordet ditt kan du sende oss en melding i mobilbanken eller nettbanken, så sender vi deg et nytt passord. Du kan også ringe oss på telefon 22 86 58 00, så hjelper vi deg.
NB: Har du BankID fra en annen bank, må du kontakte den banken du har fått BankID fra for å få tilbakestilt passordet ditt.
Nettbank og mobilbank
Følg disse stegene for å legge til disponent:
- Logg inn i nettbanken.
- Åpne menyen og velg «Dele konto» under «Kontoer».
- Legg til den eller de du ønsker å dele konto med.
- Nå er kontoen delt.
Hvis du har flere kontoer, kan det være greit å navngi dem ulikt slik at du får bedre oversikt. Her er en enkel fremgangsmåte for hvordan du endrer navn i nettbanken og i mobilbanken:
Nettbank:
- Trykk på kontoen du ønsker å endre navn på i kontooversikten.
- Trykk på «Kontoinnstillinger».
- Velg kontoen du ønsker å endre navn på og skriv inn ønsket navn.
- Trykk på «Lagre endringer».
Mobilbank:
- Klikk på menyen øverst til venstre.
- Trykk på «Kontoer» og «Kontoinnstillinger».
- Velg kontoen du ønsker å endre navn på og skriv inn ønsket navn.
- Trykk på «Lagre endringer».
Ny mobiltelefon
Hvis du får ny mobiltelefon må du laste ned og opprette mobilbanken på nytt.
Nytt SIM-kort
Har du kun fått nytt SIM-kort eller har fått nytt telefonnummer, men du fortsatt har samme mobiltelefon, kan du bruke mobilbanken som vanlig. Appen er tilknyttet mobiltelefonen din, og ikke SIM-kortet.
Hvis du har glemt passordet ditt kan du sende oss en melding i mobilbanken eller nettbanken, så sender vi deg et nytt passord. Du kan også ringe oss på telefon 22 86 58 00, så hjelper vi deg.
NB: Har du BankID fra en annen bank, må du kontakte den banken du har fått BankID fra for å få tilbakestilt passordet ditt.