Ad hoc-fakturering: Endring i rutine for oppfølging/innkreving
Fra og med 1. februar endrer OBOS Eiendomsforvaltning AS rutine for oppfølging/innkreving av diverse (ad hoc) fakturering.
- Publisert:
- tirsdag 31. januar 2023
Når styret ønsker å sende ut en faktura for et produkt eller en tjeneste, så antar vi det er en forventing om at fakturaen skal inndrives. Som følge av dette vil vi purre fakturaen med inkassovarsel, for så å sende saken videre til Hammersborg Inkasso AS for inndrivelse, med mindre vi får melding fra styret om at prosessen skal stoppes.
Hva må styret gjøre dersom de ikke ønsker at fakturaen skal purres?
Gi deres kontakt i OBOS Eiendomsforvaltning beskjed direkte eller samtidig som faktureringsoppdraget sendes, slik at Innbetalingsservice kan sett en stopp for videre oppfølging.
Kravene vil da bli stående frem til de blir kreditert, tapsført, eller besluttet krevd inn etter avtale med styret.
Bruk «Ta betalt» via Styrerommet!
På Styrerommet under «Økonomi» kan dere sende ut betalingsoppdrag direkte til eierne for enkle produkter og tjenester. Den som skal betale kan bruke Vipps eller kort - enkelt og greit for alle parter.
Denne type krav blir ikke fulgt opp med purringer og inkasso, her må styret selv sørge for oppfølging av ubetalte beløp.